Állítsd be kezdőlapnak!
Így állíthatod be az msn.mainap.hu-t kezdőlapnak
Mégsem károsak az olajos ételek?
Mégsem károsak az egészségre az olajban sült ételek, de csakis akkor, ha olíva- vagy napraforgóolajban készültek - állítják spanyol kutatók 40 ezer főre kiterjedő vizsgálatuk alapján.

Az olíva- vagy napraforgóolajban készült ételek nem károsak az egészségre (Illusztráció/Reuters)
Kapcsolódó cikkek
A Madridi Egyetem tudósai tizenegy éven át követték nyomon a 29-69 év közötti alanyok étkezési szokásait és étrendjük hatásait egészségükre.
A felmérés kezdetén egyetlen alanynak sem volt szívbetegsége, és a 11 évnyi megfigyelés eredménye szerint nincs összefüggés a szívbetegségek és az "egészséges", telítetlen zsírsavakban gazdag étolajban sült étkek fogyasztása között. A 40 ezer emberből a több, mint tíz év alatt csak 606-nak támadt szívgondja - írja az MTI.
- Ahol a leggyakrabban napraforgó- vagy olívaolajat használnak, nem mutatkozott kapcsolat a sült ételek és a koszorúér-betegségek kockázata között - idézte a kutatást vezető Pilar Guallar-Castillon professzort a The Sun című brit lap.
- Még mielőtt mindannyian a serpenyők után kapnánk, le kell szögezni, hogy a felmérés mediterrán étrendre vonatkozott, amelyet széles körben egészségesnek tartanak - idézte Victora Taylor brit kardiológust és dietetikust a BBC brit sajtóorgánum.
Taylor hozzátette, hogy az olajban sült étkek kalóriában igen gazdagok, elhízáshoz vezetnek, ami szívbetegségek kockázati tényezője.
további cikkek
További cikkek
| M1 | 2:42 | Műsorzárás |
| RTL Klub | 1:20 | Portré |
| TV2 | 3:00 | Napló |
| Viasat 3 | 3:00 | CSI: Miami helyszínelők |







